maandag 8 juni 2009

Kesa

Inmiddels is de tuin zo goed als klaar. Van lieverlee kwamen er steeds meer roestige tuinlampjes boven water. Van de nood een deugd gemaakt en een beetje roestverven gedaan. Het moeilijks hieraan, voor mij in ieder geval, is geduld. Het werk het beste als je de lappen even lekker laat liggen. Kon het niet laten om af en toe even een stukje uit te vouwen.
Wel een leuk resultaat. Besloten dat ik deze lap ga gebruiken voor mijn kesa.
Voor de Japanse touch een bamboe sjabloon gemaakt en er op gezet. Normaal doe ik dat met een sjabloneerkwast maar toen ik alles klaar had staan vond ik het wel een beetje veel werk. Op de luie manier gedaan, met een klein verfrollertje. Wordt eigenlijk veel mooier. De verf wordt veel mooier en gelijkmatiger verspreid.

In the mean time the garden is almost ready. Little by little more and more rusty garden lights came up. I made a virtue of necessity and rust dyed some. The hard part with that, for me at least, is patience. The rust dyes the best when left alone for a while. I couldn’t resist looking every now and than. But anyway, I like the result.
Decided to use this fabric for my kesa. To have a Japanese touch I made a stencil with bamboo. Normally I decorate with a stencilling brush but when I had everything in place I thought that it might be too much work. Did it the lazy way, with a small paint roller. Eventually I even liked the result more. The paint is spread much nicer and more equal.

3 opmerkingen:

Lynn zei

I like how the rust and bamboo come together. Lovely.

Margeeth zei

Leuk he, roestverven.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, met een oud bakblik en dan flink wat azijn erbij. Ging als een tierelier, een half uur per lapje en het was al klaar.

maggi zei

The rust and the bamboo look good together.