zondag 14 juni 2009

Kesa II

Intussen is de kesa in ontwikkeling. Eigenlijk maar een saai werkje dat blokken aan elkaar naaien. De roestlap was eigenlijk net iets te kort voor het formaat kesa dat ik in gedachten had en ik vond het ook behoorlijk saai worden. Er een compleet andere kleur tussen gezet.
Sjablonen gemaakt van losse bamboebladeren. Die vond ik zo uit de verte nogal op vogeltjes lijken dus ook nog wat vogel sjablonen gemaakt. Nu gaan mijn bladeren langzamerhand over in zwaluwen. Het begint ergens op te lijken .

In the mean time the kesa is going well. It’s a kind of boring task sewing blocks. The rust fabric was a bit too short for the size kesa I wanted and the whole thing seemed a bit boring to me. So I put a totally different colour in between. I made stencils of bamboo leaves. From a distance these very much looked like birds so I made some bird stencils as well. Now my leaves shift to swallows. It’s beginning to look as something I like.

7 opmerkingen:

Lynn zei

i knew the birds were birds immediately and very pretty ones at that!

Anja.M zei

Ik vind het erg mooi Sandra,
Hoe verzin je het telkens weer om zulke mooie doeken te maken.

Ellen zei

prachtig ,de kesa gaat er steeds meer oosters uitzien.

maggi zei

The addition of the turquoise birds and leaves is stunning.

Anoniem zei

Sandra,
wat mooi
Mieke

Margeeth zei

Ziet er spannend uit, Sandra.
Je gaat het voor elkaar krijgen om van de rigide traditionele kesa-vorm iets heel eigens te maken

Textile Art Showcase zei

This is really lovely Sandra. There is a lot of depth to this piece. I love subtle colours of the back ground against the lovely bright colour of the birds.