vrijdag 10 oktober 2008

Tassie / Bag

Ik ben bezig met het maken van een wollen jas. Maar eigenlijk ben ik nog veel drukker met het maken van alles er omheen. De jas wordt van dubbelzijdige gekookte wol, zwart met bruin. Ik heb ook twee stukjes in andere kleuren mee genomen. Rood/oranje en lichtgroen/donkergroen. Daarvan ben ik een bijpassende tas aan het maken. Verder moet er ook nog een omslagdoek geconstrueerd worden en wil ik de kraag van de jas versieren. Ondertussen ligt de jas al geknipt en al klaar. Als ik me even kwaad maak is die met een uurtje klaar want deze stof hoeft niet afgewerkt te worden. Op de een of andere manier wil het echter niet vlotten met de jas zelf. Ik denk dat straks alles er omheen klaar is en dat het loeikoud wordt maar dat de jas er dan nog lekker geknipt bij ligt.

I am busy making a coat of woollen fabric. But actually I am more busy with all matching things. The coat will be made of double sided wool, black with dark brown. I also bought two other colours. Red/orange and light green/dark green. I will make a matching bag of that.
Furthermore I want to make a stole and I want to embellish the collar of the coat. In the mean time the pattern is already cut. I only have to sit behind the sewing machine for an hour or so because the fabric doesn’t have to be seamed. But one way or the other, the work doesn’t run well. I think all the matching things are done soon, than it will turn cold but than my coat isn’t finished yet.

4 opmerkingen:

Corryna zei

Mooi stofje heb je er van gemaakt. Dat wordt allemaal vast prachtig. Ik heb laatst de knipmode gekocht voor het maken van een wollen jas en die omschrijving was ook met dubbelzijdig gekleurde wol. Heb jij toevallig dezelfde knipmode voor je patroon? Ik ben in elk geval benieuwd naar het eindresultaat.
En wat ik nog wilde zeggen is, dat ik die tas die je afgelopen week mee had ook erg mooi vindt.

Corryna

Ellen zei

Hallo sandra ,wat een onderneming zeg maar het word vast erg mooi .Ik hoop dat het 15 januari erg koud is.
Ellen

Margeeth zei

Oe, een jas, ambitieus!
De foto die je bij het bericht hebt geplaatst is in ieder geval heel erg mooi.

Anoniem zei

Prachtige stof zo te zien, maakt me heel nieuwsgierig naar het eindresultaat. Heb je zelf ook het patroon ontworpen?