maandag 12 september 2011

Flash

Soms ligt een oplossing voor een bepaald probleem al jaren voor de hand, maar je ziet het gewoon niet. Zo geef ik mijn dochter al jaren sap met vezel poeder voor haar stoelgang te drinken. Dat poeder heeft de neiging te gaan klonteren en lost erg lastig op. Daar hebben we thuis dus al jaren een shake beker voor. Een plastic afsluitbare beker met een soort wiekje erin. Als je sap en poeder in de beker doet en even flink schudt dan heb je een gelijkmatig drankje. Nu erger ik me er al ongeveer evenveel jaren aan dat procion verf zo lastig op wil lossen en dat er, vooral als het al even staat, ongewenste klontjes in de verf zitten. Na een flinke flash heb ik nu dus 7 van die bekers. Voor alle basiskleuren en zwart hun eigen beker. Alleen oppassen dat je het dopje er goed op doet voordat je gaat schudden. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat procion verf op je muren hele hardnekkige vlekken geeft. Voor de belangstellenden: de bekers heten Emsa Clip&Close mixbeker.

Sometimes the solution for a certain problem is right obvious for years, but, you don’t seem to see it. For years I give my daughter drinks with extra fibre powder for her stool. The powder has the tendency to get lumpy and it dissolves badly. For years we use some kind of shake jug for that. It’s a plastic mixing jug with a plastic mixing insert. After adding juice and powder you have to shake and it and you get a smooth juice. For the same number of years it annoys me that procion dye dissolves not easily and that it forms lumps when it’s in a jar for a while. After a huge flash I bought myself 7 of these handy jugs. One for each basic color and one for black. You just have to take care that you close the lid before shaking! From my own experience I can tell that procion stains on your wall are very persistent.
For those who like the idea: the jugs are called Emsa Clip&close mixing jug.

7 opmerkingen:

Ineke zei

Lijkt me een goed idee. Alleen, wat is het verschil of je ergens anders mee schud of met deze?
Ik schreef laatst nog over de robijn waar ook in "verse"verf klontjes zitten.
http://ineke-rens.blogspot.com

Joke Hardenbol zei

Wat een goed idee. Ik heb ook zo'n beker maar dan van Tupperware. Dat is een beetje te duur om er en aantal van te kopen. Maar deze is goed te doen. Alleen zou het een kleine uitvoering moeten zijn. Met Procion heb ik nl. nooit problemen, maar wel met transferverf. Maar dat maak ik maar in kleine hoeveelheden aan.
Voor Ineke, het verschil zit in het roostertje dat bovenin zit.

marjolijn zei

Wat een giller eigenlijk dat problemen soms zo simpel op te lossen zijn!
gr. Marjolijn

vilterietje zei

zo heeft ieder zijn eigen gebruik: ik shake er slagroom in:)

Anoniem zei

Goed idee!
Marjo

Monique zei

Sandra!!!!

Hoe is het in Tieldebiel?? Hoe is het met Miloutje? Bijna 14 he?

Hier alles oké naar omstandigheden (nou ja, je kent ons oké wel neem ik aan ;-))

Ik heb een vraag inzake kindertjes en communicatie problemen voor je.

ik heb inmiddels je nummer niet meer wegens het ontploffen van onze vorige telefoon. Wil jij mij bellen?

Liefs,

Monique uut 't noorden.

Beth zei

Necessity is the mother of invention and I had a good chuckle about the dye stains on the wall - I can relate!