woensdag 13 juli 2011

Finished

Een paar weken terug was deze al klaar maar ik vergat iedere keer een foto op mijn blog te zetten. Mijn doel was om ‘less is more’ in de praktijk te brengen. Dat is denk ik wel gelukt.
De rode franse knoopjes stellen klaprozen voor. Klaprozen die in de eerste wereldoorlog uitbundig bloeiden op de graven van omgekomen soldaten. Klaprozen houden erg van omgewoelde grond, vandaar. De grote letters in de achtergrond vormen de titel van een gedicht uit de eerste wereldoorlog.


A few weeks ago this ons was finished but I forgot to put a picture on my blog. My aim was to practice ‘less is more’. I think I’ve done that. The little French knots are poppies. Poppies that where blooming richely on the soldiers graves. They grow well on churned ground, that’s why. The big characters in the background are forming the title of a great war poem.

13 opmerkingen:

Ineke zei

Heel mooi uitgebeeld! Dat gedicht heb ik ook. In Flandres Fields the poppies grow....

http://ineke-rens.blogspot.com

Aart zei

Je bent volgens mij goed geslaagd met het less is more. Indrukwekkend quiltje is het geworden.
http://quiltaart.blogspot.com

Beth zei

Very dramatic and powerful

Suus zei

Goed gelukt hoor, een bijzonder mooi werkstuk.

Hannie de Beer zei

Prachtig verbeeld Sandra. Ik kende het gedicht en de geschiedenis ook. Ik was enkele jaren geleden in Ieper,en heb daar musea en allerlei gedenkplaatsen bezocht o. a. De Menen Poort waar al vele jaren nog elke avond de Last Post word geblazen, en door heel veel mensen wordt bijgewoond. Zeer indrukwekkend, het blijft je nog heel lang bij!
Je hebt er een schitterend werk van gemaakt!

Nienke zei

Werkelijk schitterend. Het contrast, de dynamiek van die voortploegende soldaten tegen de horizon en de verstilling van de klaprozen en de kruizen subtiel in de voorgrond. De eenvoud is bedrieglijk, prachtig.

vilterietje zei

indrukwekkend:)

Lynn Cohen zei

Amazing job...the soldiers look terrific, the background great, I can barely see the poppies but glad you mentioned them as I did seek them out and found a few. Nice color addition!!!

Linda Robertus zei

Prachtig!

Anneke van Diggelen zei

Heel indrukwekkend om te zien.
Prachtig stukje werk

groetjes Anneke

Margeeth zei

Wat een bijzondere quilt.

Corryna zei

Een hele mooie quilt Sandra! Mooi gemaakt. En die klaprozen, daar ben ik ook dol op! Onze liefde voor die bloemen en de kleur rood hebben we gemeen :-)

Maggi zei

A very powerful piece.