maandag 16 juni 2008

Voorbereiding/ Preparation

Over het algemeen doe ik niet zoveel aan het voorbereiden van een quilt. Ik schets wat, klieder wat op de computer, verf wat kleuren waarvan ik ongeveer denk dat ik ze nodig heb en dat is het dan wel. Daarna is het een kwestie van beginnen en maar zien waar het uitkomt. Deze keer toch even anders. Ik wil wat zelf gemaakte ontwerpjes uitvoeren op de borduurmachine en dat noopt mij toch tot vooraf uitproberen. Echt iets voor mij om zo’n geborduurd patroon ergens midden op je quilt te moeten uithalen. Daar laat ik het toch maar niet op aan komen. Hetzelfde voor onderstaande dame. Eerst maar eens kijken hoe mijn sjabloon met folie uitkomt op stof voordat ik mijn hele quilt verpruts. Staan verbaasd van mezelf over zoveel nadenkendheid. Verstand komt met de jaren zullen we maar denken.

Normally I don’t do much preparation for a quilt. I make a rough sketch, doodle around on the computer, dye the colours I think I need, and that’s it. After that it’s a matter of just starting and see where it ends. This time a bit different. I want to execute some self designed machine embroidery objects. That compelled me to try in advance. That's me all over, make a design in the middle of a quilt, mess up and have to remove it. I won’t give it a try!
Same for the lady. First I have to explore how my template with foil looks on fabric before I mess up my quilt. I am surprised of myself, so thoughtful. The longer we live the more we learn.

1 opmerking:

Corryna zei

Mooie ontwerpjes hoor. En als dit 'slechts' schetsen zijn, dan ben ik heeeeel benieuwd naar het echte werk.

Corryna