zondag 4 oktober 2009

Show

De laatste blog was alweer van even geleden. Vorige week in Alkmaar geweest. Zowel op de jaarlijkse tentoonstelling van het Quiltersgilde als op de tentoonstelling ‘Uit de naad’ hing een werk van mij. Ik vond vooral de ‘Uit de naad’ tentoonstelling erg leuk. Allemaal eigentijdse werken. Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen. Op de tentoonstelling van het Quiltersgilde waren zowel traditionele als moderne quilts te zien. Ik vind het altijd leuk om een beetje bij een quilt te blijven hangen en dan het commentaar van andere bezoekers te horen. Ik had deze Einstein ingestuurd en daar vond ik vooral de inspirerende kwalificatie ‘o ja, dit is weer zo’n vrij werk’ erg leuk. Vooral nare blik op de mevrouw die het zei! Ik geloof dat het niet echt mengt het traditionele en het moderne werk!


My last post was a while ago. Last week to Alkmaar where the annual show of the Dutch Quilters guild took place. Parallel there was another show called ‘UIt de naad’ which means something like ‘out of joins’. I had a work on both shows. I liked Uit de naad especially. All contemporary work. Should be a yearly show as well. On the other show there where both traditional and contemporary works. I always love to hang around a work and listen in on the comment of other people. In front of my own work (this Einstein) one of the most inspiring qualifications was ‘O yes, this is one of those free works’. Particularly the look on the face while speaking those words! I think that the traditional quilting world will never mix with the contemporary!

5 opmerkingen:

Margeeth zei

Och ja, de controverse traditioneel versus eigentijds zal denk ik altijd wel blijven en dan valt het mij op dat de traditionele quilters vaak het felst zijn.
Een paar jaar geleden hing er een quilt met een zeemeermin op de tentoonstelling van het gilde, waarin heel veel metalen kopspelden als designelement waren gebruikt. De omgeving had zilverkleurige spelden en de meermin gouden. Ik heb het toen zelf niet gehoord, maar er schijnt een mevrouw zeer serieus gezegd te hebben "maar een quilt moet toch af zijn voordat hij mag hangen".
Jouw Einstein is erg mooi, het was wel grappig, ik kwam de hoek om waar hij hing, zag hem dus eerst van dichtbij en zag een abstracte quilt. Pas toen ik aan de overkant van de ruimte stond zag ik Einstein verschijnen.

Corryna zei

Met recht een storm in het hoofd van Einstein. Ik vind je quilt heel mooi en ben steeds onder de indruk van de snelheid waarmee je zulke mooie grote werken maakt. Eens ga ik ook een groot werk maken. Als de kinderen de deur uit zijn, lijkt mij een haalbare planning....

Lynn Cohen zei

Sandra your Einstein is quite wonderful. I am sure the traditionalists were drawn to your background as it is squares they can relate to. LOL
I wish I could read Marg and Corryna's comments to you. ;-(
drats.
Hugs, your work is all FREE and WONDERFUL.
Bravo for being in two shows at once.

mieke noor zei

Hoi Sandra, ik heb je Einstein in het echt mogen aanschouwen en was er helemaal weg van. Fantastisch mooi van veraf èn van dichtbij!

Aussie Jo zei

Einstein is just amazing, as is your freedom quilt.
The difference in form is: 'creative quilting' is primarily art and the expression of ideas; traditional is primarily excellence of technique. I think there is room for both. It is only insensitive people who denigrate one or the other, without appreciating the differences.