maandag 14 januari 2008

Klieder quilt

Recent heb ik het boek The painted quilt van Linda en Laura Kemshall gekocht. Inspirerende dames. Zij

bewerken hun quilt vaak na het quilten met verf. Maar het idee om lekker te gaan verven in je net gequilte werk leek me toch een beetje eng. Eerst maar even een 'klieder quilt' in elkaar gezet met voor mij niet gangbare kleuren en restlapjes. Meteen ook maar even geprobeerd ik zelf een afbeelding kon schilderen. Uiteindelijk pakte alle experimenten goed uit en vond ik de quilt de naam kliederquilt niet meer waardig, hij heet nu Sealife.




Recently I purchased the book The painted quilt, written by Linda and Laura Kemshall. They often use paint after finishing quilting the top. I thought it was a bit scary to paint a quilt so I made a quilt to mess arount with. Blue is not my colour so I used my blue remainders. I also tried to paint a little, never done that before. In the end I liked the result very much, it even got a name, Sealife.

Geen opmerkingen: